Nowości i ogłoszenia

Debiuty i powroty

   We wtorek zadebiutował na linii 2 (oraz 11) najnowszy EU8N #3007. Dziś po roku powrócił do regularnego kursowania prototyp nowosądeckiego producenta taboru - Newag - tramwaj Nevelo N126. Został przypisany do brygady 8-05. Bez przypisania będzie kursował niewątpliwie skład wiedeński #146+546 wymalowany wedle zasad plastyki, niestety debiut tego artystycznego składu ciągle nie miał jeszcze miejsca.

 

   Z pozostałych zmodernizowanych pojazdów swoje miejsce ma przedostatni debiutant - #3050 na brygadzie 23-04 oraz N8S #3071-3073 i #3082 na trzech pierwszych brygadach "dwójki". Enklawami składów 105Na stały się brygady 10-04 i 3-08 (dla podgórskich) i trzy kolejne brygady linii 79 (dla nowohuckich). Do brygady 3-03 przypisano natomiast trójskład, ale niewykluczone, że nadchodzący tydzień to zmieni.

 

    Pojazdy N8S zapewne obsłużą linie 2 i 11, otwartą kwestią pozostaje czy na tej ostatniej wspomogą je EU8N czy GT8S. Podgórskie wysokopodłogowce wyjadą pewnie na linie 3, 19 i 23 oraz na część linii 9. Wśród niskopodłogowców niewykluczone, że nastąpi zmiana i NGT8 z linii 14 przejdą na 8. Wraz z linią 13 posiada ona 24 brygady, być może połowa z nich obsługiwana będzie pojazdami NGT6. Przy założeniu, że obsłużą one linię 14, szczytowe brygady linii 50 oraz "szóstkę" i "osiemnastkę" to wykorzystanie NGT6 osiągnie pułap 44 z 50 posiadanych. Być może jedna, dwie sztuki powędrują na linię 3.

 

     Tabor wiedeński na liniach 1, 10, 22, 52 powinien obsługiwać 57 brygad. Wszystkich składów jest 66, jednak sporo z nich przebywa w halach TR, albo ulega awariom, stąd wiele wskazuje na dalszą obecność GT8S na szczytowych brygadach 52. Wykorzystanie tego taboru może wzrosnąć do 20-21 pojazdów (3, 11, 19, 23, 52) z 28 posiadanych. Z kolei ilostan EU8N zwiększył się do 31 sztuk. Na linie 1, część 3, 5, część 9, 20 potrzeba ok. 26-28 wozów. Dwie sztuki EU8N lub GT8S będą też potrzebne do linii 2 lub 11.

 

     Reasumując te dane nie można stwierdzić, że uda się pozbyć ostatnich trzech składów 105Na z Podgórza, a już na pewno nie z Huty (zapewne wyjadą na linię 9). W najbliższym roku do lamusa odstawiane będą trójskłady, które zastąpią nowe Pesy. Mało prawdopodobne, aby z ufoków próbowano zestawić składy, które z powodzeniem można by skierować na jedną z linii. Niestety znając realia naszego miasta i przewoźnika będzie to raczej okazja do medialnego i szybkiego pochwalenia się odstawieniem wszystkich 105Na.

2014-10-16

mouset