Nowości i ogłoszenia

Wszystkich Świętych - wnioski na następne lata

Za nami kolejne święto Wszystkich Świętych, dla organizatorów komunikacji miejskiej powinien to być czas wytężonej pracy. Czy tak faktycznie się stało - z grzeczności tę kwestię przemilczmy.


W tym roku nastąpiły pewne zmiany w stosunku do lat poprzednich. Na plus można zaliczyć utworzenie nowych tras cmentarnych autobusowych ("854", "872"), poprowadzenie "802" do Czerwonych Maków, "874" do Grębałowa i "81" do Borku Fałęckiego. Absolutnie na minus zapisujemy tabor na "1" i "85". Przy okazji pytamy czemu w Krakowie panuje fobia Konstalu 105Na? Póki co 3x105Na to najbardziej pojemny tabor w mieście. Zakupy takiej ilości NGT6 czy NGT8 to pomyłka, bowiem powinno stawiać się na wagony NGT10 lub nawet NGT12. Źle się stało, że nie pociągnięto "809" do cmentarza w Olszanicy. Linia jak co roku pracowała najsłabiej spośród wszystkich cmentarnych. W ostatniej chwili zdecydowano o przedłużeniu "804" do Wieliczki (jak za dawnych lat).

 

ZIKiT słabo wyciągnia wnioski z lat poprzednich. Nasza redakcja postanowiła to jednak zrobić.

 

W przyszłym roku 31 października przypadnie na sobotę, 1 listopada na niedzielę. 31.X. wszystkie linie cmentarne jeżdżące co 10 minut powinny kursować co 20 minut. Historia pokazała, że tylko 1 listopada generuje największy ruch. Okoliczne dni już mniejsze. Natomiast we Wszystkich Świętych rozkład powinien wyglądać mniej więcej jak w tym roku.

 

Nasza redakcja proponuje zmienić jeszcze kilka rzeczy w trakcji autobusowej. Poniżej przedstawiamy te sugestie.

 

>>> ZMIANY TRAS <<<


Linia "803" co 20 minut na trasie Cmentarz Batowice - Cmentarz Podgórski - Cmentarz Bieżanowska - Jerzmanowskich - Nowy Bieżanów Południe

 

Linia "807" co 20 minut na trasie Cmentarz Batowice - Cmentarz Podgórski - Płaszów PKP.

 

Na odcinku Cmentarz Batowice - Cmentarz Podgórski zachowana zostanie częstotliwość dzięki trzem liniom: "803", "804" i "807". Na odcinku Cmentarz Podgórski - Cmentarz Bieżanowska poprawa częstotliwości dzięki liniom "803" i "804". Numer "803", jakże ważny dla gry skojarzeń ZIKiT, dobrze wkomponuje się na pętli w Bieżanowie.

 

Linia "809" - wydłużenie trasy do Olszanicy ul. Piastowską i Królowej Jadwigi

 

Linia "811" - wydłużenie trasy z Pleszowa ul. Igołomską do Cmentarza Grębałów.

 

Linia "872" - wydłużenie trasy do Mydlnik (tam jest także cmentarz)

 

>>> NOWE LINIE <<<

 

Linia "828" na trasie MAŁY PŁASZÓW - trasa "128" - CMENTARZ BATOWICE

 

Linia "869" na trasie GÓRKA NARODOWA WSCHÓD - trasa "169" - PŁASZÓW PKP

 

Specjalnie użyliśmy numeracji "skojarzeń ZIKiT", choć jesteśmy zwolennikami porządku. Linia "828" dałaby możliwość bezprzesiadkowej podróży do Batowic mieszkańcom Płaszowa oraz Dąbia. Natomiast "869" połączyłaby cały ciąg alei z cmentarzem przy ul. Wapiennej.

 

Na koniec jeszcze jedna refleksja i prośba, aby ZIKiT nie wprowadzał opinii publicznej w błąd. Otóż nieprawdą jest to, że są uruchamiane dodatkowe linie (tu podana jest błędna zawyżona liczba). Właściwie liniami dodatkowymi są tylko "81", "87" oraz "801", "802", "803", "804", "806", "809", "810", "811", "851" i "872". Przykładowo linie "82", "83" i "84" powstają kosztem "13" i "24", "85" zastępuje "5", "86" zamiast "16". Z kolei "805", "838", "854", "874" i "884" to cmentarne mutacje lini "1xx". Trzeba być rzetelnym w komunikatach. Linie dodatkowe to przecież nie są, ale specjalne już tak - semantycznie patrząc.

2014-11-04

prezes