Nowości i ogłoszenia

Organizatorzy na start

    Ostatni weekend w Krakowie pokazał nie po raz pierwszy bezmyślność niektórych przedstawicieli miejskich jednostek, a przede wszystkim brak osoby, która koordynowałaby wydarzenia związane z użytkowaniem infrastruktury miejskiej. Tłumaczenie, że Targi Książki organizuje prywatna spółka jest żenujące zważywszy na atencję jaką darzony jest Czesław Lang i jego - organizująca inny event - spółka. Z kolei argument o konieczności pokazania uczestnikom biegu Areny jest jeszcze bardziej kuriozalny, wręcz trącący małomiasteczkowością. Indolencji ZIS-u polecamy zaprojektowanie kładki pieszo-rowerowej spinającej brzegi Wisły na zachodniej granicy miasta, nie będzie wtedy najmniejszego problemu ze zorganizowaniem trasy dla biegu lub rajdu, pokazującego nie mniej cenne zakątki Krakowa. Dojazd na targi, znane i lubiane, i coraz bardziej popularne od lat bardzo był utrudniony przez zamknięcie okolic Areny, którą tak bardzo chciano pokazać. Na domiar złego północna strona miasta grzęzła na asfaltowanej ulicy Opolskiej. Niestety dosyć często podobnie wygląda sytuacja w komunikacji miejskiej, szczególnie w fazie projektowania przebiegu linii. W ten weekend chyba przypada najlepsza w roku okazja do pokazania jak ważna jest sprawna, punktualna i sensowna komunikacja miejska.

 

    Tak jak informowaliśmy w ubiegłym tygodniu komunikacja miejska zostanie zorganizowana ze zmianami w dniach 31 października i 1 listopada. Ponadto już jutro i pojutrze zostaną na linię 2 wysłane jako wzmocnienie pojazdy NGT8 z uwagi na objazd Dunajewskiego, a w godzinach 9-14 na ulice wyjadą linie 83 i 84 na pojazdach pozyskanych ze szczytowych brygad linii 7, 12, 19 i 24 (EU8N, NGT6 oraz trójskłady 105Na). Dodatkowo w Zaduszki pojedzie też linia 82 od 9 do 14. W te trzy dni autobusy linii 105/405, 128 i 184 kierowane będą od 9 do 19 do pętli Cmentarz Batowice (128 obsługa przegubowcami), a dzięki zawieszeniu linii 429 uruchamiana będzie linia 810. Godziny rektorskie na uczelniach powinny zdecydowanie zmniejszyć zapełnienie na ciągach obsługiwanych m.in. 129, 139, 159.

 

    Komunikat ZIKiT zawiera ponadto informacje o taborze obsługującym zbiorkom. Pierwszą nowością będą już jutro długie bombardiery na linii 2. Kolejne będą efektem bardzo dobrej decyzji odstąpienia od obłąkanej idei obsługiwania tylko "niską podłogą" Cmentarza Rakowickiego, co powinno poprawić zdecydowanie komfort podróżowania. Na linię 1 nie zostaną wysłane jak w ubiegłym roku trójskłady. Obsługiwana będzie tak jak zawsze pojazdami rodem z Wiednia. Na linii 2 pojawią się krótsze bombardiery, ale co 10 minut z racji powrotu na ulicę Dunajewskiego, te same pojazdy obsłużą 'szóstkę', nie będzie ich natomiast na linii 23. Zastępującą 'jedenastkę' linię 88 obsługiwać będą pojazdy EU8N.

 

      Obsługa linii 81 będzie taka jak jej macierzystej linii 19 - EU8N oraz NGT6, na linię 82 - co jest miłą dla nas niespodzianką z racji sentymentu do linii 12 na historycznej trasie - wyjadą trójskłady 105Na. Ten sam tabor obsłuży linie 84 i 86. Z kolei pojazdy NGT8 wyjadą na linie 83 i 85, co dla tej ostatniej powinno być bardzo dobrym rozwiązaniem. Pojazdy wiedeńskie zagoszczą na liniach 87 i 89, na tej drugiej dwie brygady obsadzą krótkie bombardiery.

 

     W świecie autobusów będzie mniej niespodzianek. Widok przegubowego 128 nie będzie już niespodzianką, więcej zobaczymy autobusów linii 193 i tym samym przegubowce na dwa dni znikną z linii 152. Zresztą jej trasa zostanie wzmocniona przez 809. Podobnie będzie na drugim krańcu Krakowa. Po ulicach starej części Nowej Huty zamiast 810 będzie kluczyć linia 863, obsługiwana taborem przegubowym, co na pewno na podgórskim odcinku trasy będzie nowością na kilku odcinkach. Przegubowców nie zobaczymy jedynie na trasach 811, 851, 854.

2015-10-28

mouset