Nowości i ogłoszenia

Odjazd wozów listopadowych

   Dzięki intesywnym dostawom pojazdów z Bydgoszczy ostatnie dwa tygodnie znacząco zmnieniły rozdysponowanie taboru tramwajowego w mieście. Znikają w ekspresowym tempie wagony 105Na, choć do ruchu nie weszła nawet połowa 'Krakowiaków'. Na dzień dzisiejszy zajezdnia przy Ujastku dysponuje 7 pojazdami w ruchu liniowym, ale najdalej pojutrze wyjedzie wóz #HG923. Podgórze wysyła już trzy pesy na linię 4, a więc zapewne z chwilą pojawienia się pojazdu #RG906 linia ta w każdy dzień obsługiwana będzie pojazdami niskopodłogowymi. Miejmy nadzieję, że będzie to dobra zachęta do podróżowania komunikacją zbiorową. Warto pamiętać, że 'czwórka' jedzie ok. 8 minut dłużej od pozostałych linii ze Wzgórz, ale komfortem odbiega znacząco od pojazdów z 'jedynki' i 'piątki'.

 

   Eksterminacja trójskładów trwa. Podgórze posiada osiem widywanych w ruchu liniowym, ufok RZ222-224 odstawiono, ale być może jego elementy wyjadą jako skład w innej konfiguracji. Podobne ruchy zapewne potwierdzają koncepcję zostawienia składów 105Na, które będą w razie potrzeby szybko łączone w trójskłady. Podgórskie składy nadal występują w sile czterech: RZ213/212, 216/217, 242/243, 244/245.

 

   Bardziej dynamiczna sytuacja panuje na Ujastku, tu zakonczył służbę ufok HZ715-717, a rozpięto dwa inne tworząc ciekawe składy 255/257 oraz 258/260. Tym samym czynnych trójskładów pozostało 13, a być może 12. Składów wagonowych jest 10, zatem obsadzenie linii 10 i rezerwy powoduje, że codziennie na jednej z brygad linii 1 (zwykle 02, 04 lub 11) oraz 20 pojawiają się stopiątki.

 

  Awaria podstacji i wątpliwa decyzja o skróceniu linii 19 z pozostawieniem 'dwunastki' w Borku wymusiła skierowanie wozów NGT8 na linię 8. Ostatnie proporcje NGT8 do E1+c3 na 'trójce' wynosiły 7:4, obecnie wszystkie jeżdżą na 'ósemce', a trójkę zapełniły NGT6. Swoją drogą jeżeli zapotrzebowanie na ufoki wynosi obecnie ok. 15-16 brygad, a jest ich jeszcze 20 to można było skierować je właśnie do Borku.

 

   Czy rozpięte ufoki powrócą jeszcze na ulice? Co będzie obsługiwać linię 24, gdy skończy się "upesawianie" 'czwórki? Czy linia 10 będzie ostatnim bastionem stopiątek? Na te pytania zapewne znajdziemy odpowiedź za kolejne dwa tygodnie.

2015-11-19

mouset