Nowości i ogłoszenia

Wakacyjne sprawy taborowe

   Rozpoczęły się upragnione wakacje, jak zawsze stojące pod znakiem cięć i antypromocji komunikacji miejskiej. Większy ruch w interesie z racji wizyty Franciszka i Światowych Dni Młodzieży zaobserwujemy zapewne pomiędzy 23 lipca a 2 sierpnia. Nas najbardziej zaciekawił rozdział tabor. Efekty dzisiejszego porannego klubowego patrolu, jak co roku w jeden z najdłuższych dni roku, spisaliśmy w dziale 'Ciekawostki'. Zmiany nie są zbyt wielkie i objęły niewiele linii.

 

   'Jedynka' obsadzona została dwiema brygadami z Podgórza i tym samym są to jedyne niskopodłogowe pojazdy na tej linii. Nowa Huta wystawia zarówno składy stopiątek jak i wiedni. Brygady dwurazowe są najpewniej parzystymi i dziś już zaobserowaliśmy łączenie prac 1-02 z linią 21, co daje szansę uwiecznienia składu Konstali pod Kombinatem i na Kopcu Wandy. Ponieważ linia 52 nie posiada brygad szczytowych, więc zapewne wtyczka służąca spożyciu śniadania na linii 16 też pochodzi z 'jedynki'.

 

     Na linii 3 udział wozów NGT8 wynosi osiem, pojazdy te obsadzają - i słusznie - w całości linię 8, co daje wykorzystanie 19 na 24 wozy, w tym pięć szczytowych brygad 'ósemki'. Poza tymi liniami nie stwierdzono pojazdów oznaczonych RY. Krótkie wersje bombardierów zdominowały całkowicie linie 13, 14 i 18. Poza wspomnianą wyżej 'jedynką' NGT6 można spotkać na dwóch brygadach linii 6 i trzech linii 19. Uzupełnieniem do pięciu sztuk dla nich na tych liniach są pojazdy EU8N. Składaki rodem z MPK obsadzają też linie 2, 5 (przy współudziale N8S), 11 (dwie brygady) i 20 (utrzymano dopuszczenia na stopiątki).

 

     W rodzaju obsady i jej proporcjach nie zaszły żadne zmiany na liniach 4, 16, 21, 22 i 70. Na linii 9 dwie brygady obsadza Podgórze, dziś był to skład wiedeński i zestaw stopiątek. W najbliższych dniach się przekonamy, czy nowohuckie wiedeńczyki też mogą być podmieniane przez konstale. Obsada linii 11 składa się z trzech GT8S i dwóch EU8N.

 

     Trójskłady stopiątek utrzymano w ruchu, obsługują one wszystkie brygady linii 24, cztery podgórskie, dwa nowohuckie. Na linii 50 każda z zajezdni wystawia po pięć pes, na linii 52 dziś zaobserwowano jedną podgórską i trzy nowohuckie, pozostałe brygady obsłużyły składy z Wiednia rodem, co przekłada się na wykorzystanie 'krakowiaków' 28/36.

 

       Przegląd autobusów ujawnił, że wszystkie typowane do kasacji po bieżących wakacjach wozy są utrzymywane w ruchu. Zapewne jest to taka taktyka jak z tramwajami, aby wymiennie różne pojazdy miały szansę pojeździć po mieście przed szczytem komunikacyjnym związanym z ŚDM. Krótkie jelcze nadal wyjeżdżają nawet na całodzienne brygady, wczoraj kursował m.in. DJ635. Najstarsze przegubowe odpowiedniki nadal występują na pracach szczytowych. Bieńczyckie many pojawiły się na 439 i 572, podobnie jak przegubowe omnie. Krótkie scanie OC widziano dziś na 123, 143, 158, 204, 243 oraz 249, co nie jest niczym nowym wobec stanu z początku czerwca. Natomiast CLL niezmiennie obsługiwały swoje pozycje aglomeracyjne: 201, 215, 233, 239 i 269. Po południu jeden z wozów z linii 239 zauważono na 424, zatem mamy fotogeniczne łączenie. Innym było niedzielne obsadzenie linii 106 autosanami, a w sobotę solarisy płaszowskie występowały na liniach 255 i 265.

2016-06-27

mouset