Nowości i ogłoszenia

U progu sezonu 2016/2017

   Jeszcze nie skonkretyzowały się pogłoski o nowej optymalizacji siatki połączeń, jeszcze organizator komunikacji miejskiej w Krakowie nie zaplanował żadnych zmian, ale już przed jesiennym szczytem przewozowym został postawiony przed faktem dokonanym jakim było zlikwidowanie ponad 10 jednych z najbardziej pojemnych składów tramwajowych (a raczej trójskładów). Zmiany taborowe jakie za sobą to pociągnęło należy ocenić negatywnie, gdyż jednym z ważniejszych czynników jest komfort podróżowania.

 

    Ilostan składów 105Na znacząco wzrósł w obu zajezdniach, a do kasacji najprawdopodobniej przeznaczone zostaną pojedyncze wagony. Gorliwość w stworzeniu właściwie takiej samej ilości pociągów naprawdę zadziwiająca. W Podgórzu stacjonować będzie co najmniej 14 składów stopiątek, a na Ujastku - 21. Numeracjami - jakże ważnymi, co widzieliśmy w przypadku elektrycznych autobusów - zajmiemy się za kilka dni.

 

    W dniu dzisiejszym większość obserwacji, przecieków i przypuszczeń uległa potwierdzeniu. I tak:

  • linię 1 obsługują dwa pojazdy NGT6 (brygady 07 i 12), dwa zestawy podgórskich stopiątek (03, 10), pozostałe osiem brygad - nowohuckie składy 2x105Na
  • linię 2 obsługiwały cztery pojazdy EU8N i dwa N8S (niemodernizowane), a więc wyłącznie Nowa Huta
  • linię 3 obsłużyły obie zajezdnie: podgórskie NGT8 (01,03,04,05,06,10) i nowohuckie E1+c3 (pozostałe)
  • linię 4 - komplet 'Krakowiaków' na 14 brygadach
  • linię 5 - dwa zmodernizowane N8S i trzy EU8N
  • linię 6 - po dwa EU8N i N8S oraz GT8S (o czasie brygady 05, ale możliwa była rezerwa)
  • linię 7 - trzy EU8N
  • linię 8 w całości obsługują NGT8
  • linię 9 podzielono pomiędzy Nową Hutę (E1+c3 na brygadach 01, 02, 04) i Podgórze (stopiątki na 9-06 i 07), brygadę 05 najpewniej obsługiwał pojazd typu GT8S
  • linię 10 także podzielono, składy stopiątek z Nowej Huty wyjechały na brygady 02,03,06, zaś z Podgórza na 04 i 05, pozostałe 01 i 07 obsłużyły nowohuckie wiedeńskie zestawy i najpewniej będą one rotowane na tych brygadach ze stopiątkami
  • linie 11, 12 i 23 - wszystkie brygady znalazły się w Podgórzu i opanowały je GT8S
  • linie 13 i 14 - podobnie Podgórze w całości - ale za pomocą NGT6
  • linie 16 i 21 z kolei bez zmian obsługuje Nowa Huta wagonami E1
  • linię 18 obsługuje wyłącznie Podgórze, z tym że na brygadach 05 i 06 kursują NGT8
  • linię 19 obsadza siedem pojazdów EU8N i dwa podgórskie NGT6 (brygady 03 i 07)
  • linię 20 obsługuje wyłącznie Nowa Huta wagonami EU8N
  • linię 22 - podobnie - lecz składami E1+c3
  • linię 24 obsługuje częściowo Nowa Huta dwoma pesami (05, 09), a Podgórze wysyła na pozostałe nieparzyste, całodzienne brygady pesy, a na parzyste dwurazówki składy E1+c3
  • linię 50 obsługują nowohuckie pesy (01, 03, 05, 15), podgórskie NGT8 (07, 13, 17) oraz NGT6 (09, 11 i wszystkie parzyste, dwurazowe brygady)
  • linię 52 obsługuje pięć pes (z Podgórza na brygadach 15, 21, 25, a z Huty na 01, 17) i 23 zestawy E1+c3.

 

     Są to oczywiście jednodniowe obserwacje i rzecz jasna mogą być niepełne jak też i możliwe będą zmiany dopuszczeń pomiędzy typami taboru. Jedno jest pewne legł on rozmnożeniu, w statystykach fajna rzecz, ale ponieważ liczba brygad się nie zmieniła, więc spadła ich pojemność przewozowa. Przyjemnej podróży!

2016-08-30

mouset