Nowości i ogłoszenia

Brygady tramwajowe i ich numerki - jesień 2016

    Uprzejmie informujemy, że rozdział taboru tramwajowego w dni powszednie oraz dni wolne od pracy zamieściliśmy w dziale Ciekawostki / Brygady tramwajowe. Nie zawiera on linii nocnych, które zostaną dodane w najbliższym czasie.

 

     Przeanalizujmy wykorzystanie taboru. Pesy (wliczając Protram 405N) wyjeżdżają w sile 30 wozów na 37, co stanowi ok. 80% stanu, zdecydowanie bardziej zapracowane są bombardiery NGT8, które wyjeżdżają 22 na 24 i to wszystkie na brygady całodzienne. Zdecydowanie lepiej wygląda sytuacja w segmencie EU8N, gdzie ich wykorzystanie waha się pomiędzy 26 a 30 wozów na 40 posiadanych, owszem obsługują też linie nocne, ale wśród brygad dziennych przynajmniej 6-7 jest dwurazowych. Ilostan składów 105Na przekracza 30 wozów, ale jest wykorzystywana zaledwie połowa z nich, co ciekawe w weekendy wyjeżdżają wyłącznie składy nowohuckie i to tylko na linię 9. Ilostan składów wiedeńskich zmalał do 60, ale należy zaznaczyć, że wyjeżdża ich w dni powszednie aż 48 (80%). Wagon #HW161 zasilił szeregi solówek na liniach 16 i 21.

 

      Niestety manewry z linią 24 i trójskładami zmniejszyły pojemność przewozową na wielu trasach. Od jutra uczniowie mogą jeździć komunikacją zbiorową za darmo, czy to zachęta po krakowsku?

 

      Jak już wspominaliśmy, trójskłady zostały porozpinane i utworzyły nowe składy. I tak, w zajezdni Podgórze:

  • #RZ204-205-206 przekształcił się w #RZ204-205
  • #RZ207-208-209 w #207-208
  • #RZ228-229-230 w #228-229 (wagon 230 ulegnie najpewniej kasacji)
  • #RZ231-232-233 w #231-232
  • #RZ234-235-236 w #235-236, jednocześnie z tych dwóch ufoków powstał #RZ233-234
  • #RZ237-238-239 w #237-238
  • ponadto wagon #239 z ufoka w/w został spięty z #RZ225
  • z kolei wagon #RZ226 dotychczas z #225 jeżdżący spięto z ostatnim wagonem pierwszego uf czyli #RZ206
  • i wreszcie wagon #RZ209 spięto z wagonem #RZ219 (jego dotychczasowa doczepa #RZ220 najpewniej zostanie odstawiona)

    W Nowej Hucie przetasowania były o wiele prostsze i wiązały się z planowanymi kasacjami:

 

  • #HZ252-253-254 ---> #HZ252-254
  • #HZ264-265-266 ---> #HZ264-266 (265 najpewniej kasacja)
  • #HZ270-271-272 ---> #HZ270-271 (272 najpewniej kasacja)
  • #HZ275-276-277 ---> #HZ275-276 (277 najpewniej kasacja)
  • #HZ278-279-280 ---> #HZ278-279
  • #HZ281-282-283  - los nieznany, albowiem pierwszy wagon utworzył z #HZ280 skład, pozostałe dwa nie opuściły dotąd zajezdni
  • #HZ287-288-289 ---> #HZ288-289
  • ponadto wagon #287 połączono z wagonem #253

 

Czy przyniesie to pożądane efekty? Raczej miejsca w zajezdniach o tych zmian nie przybędzie. Rezerwa taborowa owszem jest, ale jej wykorzystanie jak na razie nie jest pewne. Trudno sobie wyobrazić linię 54 czy 58 w miejsce 4 czy 18 przy nędzy infrastrukturalnej i dwutorowych pętlach oraz takim pomysłom na obsadę taborem poszczególnych linii.

2016-08-30

mouset