Nowości i ogłoszenia

Brygady autobusowe

     Nawiązując jeszcze do brygad tramwajowych wagony #HZ282 i 283 zostaną skasowane, z kolei wagon #RZ230 ma być połączony z #RZ220 - nie było jeszcze tej konstelacji w ruchu liniowym, pozstałe 19 nowych składów swoje premiery w ostatnim tygodniu już odbyły.

 

     W nowy sezon przewozowy wchodzimy jednak z kilkoma scaniami o długości 12 metrów: dwie CLL  #PS001 typowana na pojazd zabytkowy oraz #PS063 znana z dalekobieżnych tras, ocalało też pięć scanii Omni City. Tym samym netto jest więcej o dwa pojazdy w bazie przy Biskupińskiej. Jeszcze większy, bo dziewięciopojazdowy wzrost posiadania odnotuje zajezdnia na Woli. Tam pozostawiono 10 jelczy M121MB. Z pewnością odciąży to jelcze vero, które mają bardzo duże przebiegi, a także wykorzystywane są do zleceń jak linia Avia, linie dowozowe dla Kolei Małopolskich czy też Tele-bus. Jeszcze w czerwcu braki 12-metrowych wozow były widoczne, gdy na linii 128 (najczęściej) występowały przegubowce.

 

     Zmiany na liniach o których pisaliśmy m.in. 139, 452, 439 zaowocowały też zmianą rozdziału taboru. Na linii 139 w porannym szczycie kursują 22 pojazdy, po południu 21, tym samym oprócz przejęcia brygad linii 439 dodano jeden i pół brygady do zadania na linii 139. Na dwóch brygadach dwurazowych linii 169 pojawiły się wolskie przegubowce, idąc jednak wedle zapowiedzi i obliczeń z linii 292 zniknęło pięć autobusów 18-metrowych. Licząc nawet konieczność dołożenia pojazdu na linię 139 to i tak rano powinny być minimum trzy przegubowce na linii 169, a popołudniami dodatkowo pojazd kursujący tylko rano na 139.

 

      Nie milkną echa zmiany trasy linii 501, z punktu widzenia zmian jakie zaszły na pozostałych liniach, na chwilę obecną  wydaje się najbezpieczniejszym kompromisem powrót linii na stałą trasę ze skierowaniem do Czyżyn linii 452. Zaledwie przedwczoraj dopiero zarejestrowano cztery rodzynki elektryczne o długości 8,9 metra, ale już dziś w pełni obsługiwały eko-linię nr 154. Tym samym dobiegła końca farsa o linii obsługiwanej wyłącznie taborem ekologicznej po blisko 28 miesiącach. Pokłosiem tego jest kolejny debiut obsługi trakcją elektryczną linii autobusowej w postaci linii 504.

2016-09-04

mouset